gör jorgubbs blond (strawberryblonde) hemma!

Det här är hur jag har gjort för att få jordgubbs blond som jag tycker man kan kalla det :)

För det första så var jag blond, väldigt blond från första början. Jag vet inte hur det är när man är brunett och så men jag skulle tro att man kan göra såhär också men göra mer slingor och  så får man ha i slingorna lite längre så det inte blir alledes gult. För det är inte färgen du har nu som bleks (eller den bleks ju men ändå inte, skulle säga att den tas bort) utan det är din orginal färg (din naturliga färg allltså..).. Om jag har fattat allt rätt så ska det vara så.

I alla fall, så här började jag;

Jag började med att lägga i färgen bärnsten från schwarzkopf. Själv använde jag 2 stycken paket men det beror ju på längden. Jag har ca 10 cm nedanför axlarna ungefär. Och sen i och med att jag hade så blondt och att jag tydligen inte hade fått tillräckligt med färg i topparna så färgade jag det en gång till. Antingen gör man det i två steg eller så rekomenderar jag 3 paket för dom som har lite längre än axellångt och använd mycket färg på topparna!



Den här färgen var det! kostar ca en 100 lapp, beror på vad man köper den.

Sen väntade jag några veckor, använde hårinpackningar varje vecka och skötte håret. Använde mig av sachajuans hair repair inpackning.



kostar ca 120 kr på parelle! Finns andra som kanske är bättre men denna funkar på mitt hår i alla fall.

Sen då efter några veckor så slingade jag mitt hår med depends sling-kit.



Kostar 90 kr på parelle!

Man använder sig av hetta med det här kittet, själv tycker jag att slingor med hätta blir mycket snyggare och naturligare. Detta gjorde jag två gånger. Man ska självklart vänta ett tag om ens hår är jätte slitet och torrt eller permanentat precis innan. Men jag gjorde två stycken med 1 dags mellanrum. Vilket egentligen inte är bra för håret men mitt hår var inte slitet så det funkade utan att mitt hår blev tuggummi.

Så här blev slutresultatet ungefär:







Ska om några månader slänga in lite mer slingor men för nu så är jag jätte nöjd!
Har inte spenderat mer än 500 kr på att färga mitt hår jorgubbs blondt hemma och skulle man göra det hos frisör så skulle det kosta runt 1000-2000 att göra det här. Gjort det hos frisör och det försvann efter bara någon vecka. Dom använder ju sig av intensivtoning vad jag vet och den tvättas ju ut efter ett tag. Inte kul att slänga iväg en massa pengar som man inte får valuta av sen..

Nu är det dags för mig att laga lite mat :) puss

Kommentarer
Postat av: olivia

Hejsan!

Ramlade in på din blogg via mer-trafik.se , tänkte bara lämna en liten kommentar. trevligt blogg :) Ha det bra! Kram

2009-08-04 @ 16:09:57
URL: http://www.oliviaolsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0