Kan man inte vara säker någonstans längre?

Läste nyss den här artiklen på aftonbladet; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5612966.ab. Den staden ska jag fytta till liksom. Det var väl modigt att gå till polisen, tror jag? Bättre för oss andra i alla fall. Alledes för många blir mördade nu, såg 5 stycken annonser om mord bara igår. Te.x den där 19 åriga flickan som hade varit försvunnen och sedan hittats av anhöriga en bit bort från hemmet, det var tydligen en anhörig som hade mördat henne. Kan man inte ens vara säker hemma längre? ska man våga träffa nya människor?

Usch, jag blir rädd alltså. Alla blir ju inte mördade heller utan dör av olyckor också. Läste om en kille som hittats livlös nu i växjö, en sex-årig kille; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5613955.ab. Två artiklar på samma natt om lilla växjö, dit jag ska flytta. En mord och en är inte helt klart om han är död eller om han lever fortfarande men ändå. Vad är sannolikheterna? Hittar bara mer och mer hemsk heter nu, den senaste jag läste var att polisen hade jagat två tonårskillar efter ett inbrottsförsök i en kiosk och när dom hade sprungit därifrån så hade polisen (hur det nu hände vet jag inte) kört över en av killarna så han satt fast under bilen.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5609570.ab.

Det kanske inte var en sån bra idé att kolla i tidningen. Nu är jag bara .. jag vet inte vad jag är. En blanding mellan chockad och rädd men ändå inte på något vis. Hädanefter så kommer jag aldrig gå hem själv mitt i natten! Man vet aldrig vad som kan hända, sen ska jag även lära känna dom jag känner väldigt noga! Fast hjälper det egentligen? kan man bli lurad på sådant? Mord kan ju också vara en olyckshändelse det med men ändå..

Förlåt om det blev rörigt eller om mina åsikter inte är till lags men det här är så jag känner och tycker ni att jag har fel så hejdå! Tycker det är otroligt hemskt. Man vet inte alls när ens liv kan ta slut liksom, jag kan bli överkörd imorgon till och med. Vem vet?

från här och nu: Ta en dag i taget och lev varje dag fullt ut, du vet aldrig när det ska ta slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0