måndag 31 augusti

hejhej, kom precis hem från skolan. skulle på en intervju kan man kalla det men jag hittade inte han jag skulle söka upp så efter en kvarts letande gav jag upp. Missar skolan då också om jag ska vara med på det och det vill jag inte för vi ska ju ut på apu snart och då missar jag redan en hel del. Räcker med jobbet den 13 september :)

Idag i skolan har det varit lugnt, vi har haft näringslära och projekt och företagande. På näringsläran så gick vi igenom kurs mål och sådant sen fick vi smaka på morotsjuice, inte min favorit, och vi gick igenom lite om olika fetter. Vilka som är dåliga och vilka som är bra och lite så, som det stod i ett förslag på planering "djupdykande i fett". Lite smått kul sådär och låter inte alls fräscht.

På projekt och företagande lektionen så gick vi en en gång igenom lite kurs mål och sen vad man gör när man startar ett företag. Helt ärligt så höll jag på att somna. Blir nog bättre när vi får sätta igång med planerandet inför matlagnings-kvällen.

Nu ska jag äta lite mat tänkte jag, orkar inte laga någonting i och med att jag inte införskaffat mig en kastrull än så det blir nog pannkaka fast jag har sagt att jag ska sluta med gluten produkter ett tag och se om jag blir piggare och inte har så ont i magen hela tiden. Ajja, jag slutar imorgon för just nu orkar jag inte åka och köpa en kastrull :p Senare ikväll ska jag och emma k till simhallen och simma några vändor. Hoppas det inte är allt för mycket folk där, får hålla tummarna, så jobbigt när det är trångt och så är det så många som ska simma skit snabbt så kommer dom och sparkar en och gör vågor så man får kalsupar hela tiden. Inte kul ska jag säga.

Puss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0