måndag den 17 augusti

hejhej, nu är jag äntligen hemma efter en hel dag på high chaparrall med mina kusiner + farmor och ingrid. Var riktigt kul, vi såg på 3 olika shower, ätit glass och kollat på allt som fanns där. Det var en hel del så slut i benen är man nu också. Har bilder men jag har packat ner min sladd eftersom jag nog kommer få mitt elevrum imorgon :)

Nu ska jag berätta lite om resan ner hit då som inte riktigt blev som planerat. När jag hade satt mig på min plats på tåget i luleå och konduktören kommer fram och tar min biljett så säger hon att vi är f örsenade 1 ½ timme på grund av ban ombyggning. Sk*t. Så då kanske jag skulle hinna med tåget som avgick 10.21 från stockholm om dom väntade en liten stund med det tåget från stockholm till alvesta. Satt och läste och åt lite kvälls fika och så. Sedan mitt i natten vid klockan 2 så stannar tåget helt tvärt. Då har ett tåg fastnat framför oss så vi var tvungna att bogsera upp dom upp för en backe. Av det blev vi 45 minuter försenade till. Då var det ju tydligt att jag skulle missa det tåget som jag skulle ta. När jag kom fram till stockholm så blev vi ombokade på ett annat tåg som gick 11.21 och det var på samma perrong så jag slapp och gå så långt som jag egentligen skulle gjort. Men allt detta innebar ju att jag fick tillbringa ännu mer tid på tåget vilket jag inte gillade. Men det var bara att gilla läget och vara glad. Åkte inte hela vägen till växjö heller utan min farmor och farfar kom och hämtade mig i alvesta i ställlet för jag hade så mycket bagage. Orkade knappt min handväska ens :O

Sen på kvällen åkte jag till min kompis emma och fick mig en mindre rolig överraskning. Men gäller samma där, bara att gilla läget efter som jag har kommit i en sådan bra skola. Överraskningen var vilka som jag eventuellt kommer gå i samma klass som. Ska iaf försöka förhindra det värsta imorgon när jag ska dit. Får se vad vi kan ordna.

Nu ska jag ta och kolla runt lite på olika ställen där man kan ta hål i öronen på :) Puss

Kommentarer
Postat av: Terese

hehe va kul :)

Jag kankse med ska flytta snart :)

2009-08-17 @ 20:28:28
Postat av: Alexandra

Jo men det visste du väl inte innan? :P

2009-08-17 @ 20:29:00
URL: http://laalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0