16+17 juli

Godmorgon på er, tänkte berätta lite om min dag i Karlshamn nu. Vid klockan 10 kom min kompis emmas föräldrar och hämtade oss, vi körde dit. När vi kom dit så var det nära att vi inte fick en parkeringsplats nära stan men vilken tur vi hade, det var någon kommun kille som skulle. Det var mycket ståhoj. Många gatuband som stod på små scener vid vägkanterna. Inte riktigt min musik smak men det var ganska bra ändå, lite högt va det får jag säga. Man hörde inte vad man tänkte, liknade lite Luleå kalaset fast mindre scener och mindre kända artister.
Vi hittade inte jätte mycket men en arnsenal keps till min pappa och en fin ljusrosa blus blev det. Hade tänkt att köpa en till blus som var från Tiger som dom sålde ut för 200 spänn (kostade 1000 spänn egentligen) men det blev aldrig. Sen gick vi och åt en bauta buffé på en restaurang som hette Gourmét grön tror jag, belv så mätt så det var inte sant. Fanns all möjligt. Potatis, kyckling klubbor, salami, skinka, vegetarisk mat och så en stor ost buffé också. Göttans. Sen gick vi och träffade emmas mormor som jag inte har träffat sen jag var 10 någonting. Hälsade och pratade i kanske 5 minuter sen kände vi att det var dags att åka hem. Fötterna och benen ömmade så otroligt mycket, dom hade svullnat också. När jag kom hem tog jag mig en iskall dusch, otroligt skönt!

Det var min dag i Karlshamn i små drag. Lite roligt var det i alla fall. Idag blir det att tråka tror jag helt bestämt. Har ingenting inplanerat. Farmor och farfar är i danmark, emma vet jag inte vad hon gör. Man kanske skulle slå en signal! Vi får se hur det blir med det. En tårta måste jag baka i dagarna nu i alla fall, min farmor och farfar firar sin 51:a bröllopps dag så ska göra en god marängtårta hade jag tänkt. Blir nog super.

Nu är det inte länge kvar innan skolan börjar, känns väldigt tråkigt att säga det men det är sant. Jag börjar ju som sagt på min födelsedag. Lite smått tråkigt men inget att göra åt, bara att bita ihop. Nu är det bara att kontakta min suv, fixa med inackoderingsbidrag och hitta en lägenhet kvar. Kändes lite mycket på bara ca 33 dagar men allt ordnar sig. Hoppas jag.
Nä nu ska jag ta och göra någonting annat, blev ett långt inlägg men jag har mycket att skriva! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0