I taket lyser stjänorna

Poster I taket lyser stjärnorna (2009)
Jenna (Josefine Mattson) är en helt vanlig tonåring som oroar sig för allt det vanliga. Bröst, finnar och killar. Det är bara det att hennes mamma är sjuk i cancer. Att hon dessutom är ganska ensam i skolan gör inte saken bättre. När så den snygga och populära Ulrika (Mika Bernsdotter Ahlén) kommer in i bilden förändras allt. Med ett spirande tonårsäventyr å ena sidan och en döende barndom å den andra, står Jenna plötsligt inför ett svårt val.
taget HÄR ifrån!

Filmen är så otroligt bra, har du inte sett den så se den! Jag vet, alla i sverige har väl redan sett den eller läst boken men ändå. Jag satt och grät nästan hela slutet, så sorgligt. Hade tänkt att vänta med att se den tills på tåget hem men jag vill inte sitt och göra bort mig på tåget genom att storgråta. Blir att se troja, the holiday eller braveheart då i stället.
Nu är det dags för emma att hoppa i säng, gick och lade mig sent igår. Min kompis emma sov här och vi såg på film och så blev det lite sent sen skulle vi upp tidigt också för att åka till karlshamn. Kan berätta mer om det imorgon jag är jätte trött nu så jag har nog skrivit om denna text ni läser nu 3 gånger eller någonting. Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0